CIPO reivindica l’accés al món laboral de les persones amb diversitat funcional al seu Sopar d’empreses

CIPO reivindica l’accés al món laboral de les persones amb diversitat funcional al seu Sopar d’empreses

• L’objectiu del Sopar d’empreses és oferir un espai de trobada per a institucions, empreses i entitats sabadellenques i agrair el suport d’aquestes a l’entitat

• Representants de CIPO van fer una crida al treball en xarxa i a apostar per projectes que posin en relleu la diversitat per intentar revertir la situació laboral de les persones amb diversitat funcional

Ahir, 22 de setembre, la cooperativa CIPO va celebrar la tercera edició del seu tradicional Sopar d’empreses, un acte que havia quedat aturat per la pandèmia. Més d’un centenar de representants d’institucions, d’empreses, d’entitats i de partits polítics van aplegar-se a l’Espai Cultura de la Fundació 1859 Caixa Sabadell, on va tenir lloc l’acte. L’objectiu de l’esdeveniment és oferir-los un espai de trobada i agrair-los la contractació dels serveis que ofereix el Centre Especial de Treball, així com les donacions que les persones assistents van realitzar prèviament i durant la vetllada per reafirmar el seu compromís amb l’entitat.

Durant l’acte, conduït pel periodista Pere Mas, el president de CIPO, Joan Madaula, ha posat sobre la taula algunes de les dificultats que han d’afrontar les persones amb diversitat funcional. Segons dades del recent Informe sobre la situació de les persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya, elaborat per Dincat i la Fundació Granés, només té accés al mercat laboral un 20% del col·lectiu. Durant la seva intervenció, Madaula ha reivindicat un acompanyament compromès i ferm de les administracions, sense que les entitats defugin de les seves responsabilitats: “Hem de fomentar el treball en xarxa, professionalitzar la nostra gestió i no deixar d’apel·lar la col·laboració i complicitat de la ciutadania, les empreses, les entitats i les organitzacions”.

Xavier Martínez, director de l’entitat, ha fet una crida “a apostar per projectes que posin en relleu i donin visibilitat a la diversitat” i “a prendre decisions amb criteris socialment responsables per caminar cap a una societat més justa”. Ha estat l’encarregat de presentar L’Amanidor, el projecte de restauració de CIPO, posat en marxa amb la col·laboració de l’EEE Xaloc. Amb l’obertura, aquest dimecres, d’un segon espai a Castellar del Vallès, actualment, ofereix una oportunitat laboral a sis joves amb diversitat funcional, la major part dels quals són antics alumnes de Xaloc, els quals van realitzar-hi la seva estada de pràctiques. Dos d’ells han explicat la seva experiència acompanyats d’un estudiant del centre que encara es troba en la seva etapa formativa.

Montserrat González, 4a tinenta d’alcaldessa i responsable de l’àmbit de desenvolupament econòmic i impuls administratiu de l’Ajuntament de Sabadell, va ser la representant de l’administració local en l’acte. Segons González, el nombre de sol·licituds d’empreses que rep l’Ajuntament per instal·lar-se a Sabadell és un bon símptoma per a l’economia sabadellenca i de la comarca. “Davant d’aquesta situació, hem de donar suport a les empreses existents i donar facilitats a aquelles que s’hi volen implantar”, explicava.

El Sopar d’empreses també va oferir una ponència d’Oriol Amat, rector de la Universitat Pompeu Fabra i catedràtic d’economia financera i comptabilitat, la qual va centrar-se en la situació actual del teixit empresarial i les perspectives de futur.

Un cop finalitzat l’acte, i després d’una visita a l’exposició Calidoscopi, la qual pretén donar visibilitat al programa de captació de fons que té en marxa l’entitat, CIPO va oferir un càtering elaborat i servit per l’equip de L’Amanidor i l’Escola d’Educació Especial Xaloc.

No s'ha publicat cap comentari.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *