Qualitat de vida
Servei d’Acolliment Residencial
El Servei d’Acolliment Residencial té com a objectiu la millora de la qualitat de vida de les persones que hi viuen, tot oferint les eines necessàries perquè desenvolupin al màxim el seu nivell d’autonomia i puguin assolir un bon nivell de benestar personal i social, i de qualitat de vida.
Actualment, CIPO gestiona dos habitatges ubicats a Sabadell: Parc Central i Pascual-Tula. Els destinataris del servei són persones amb discapacitat intel·lectual que han optat per aquest model o que es veuen obligades a deixar la llar familiar, per diferents motius. En total hi estan ateses 32 persones.
Hi esteu interessats?
Truqueu-nos al 93 723 35 99, envieu-nos un correu electrònic o ompliu el formulari d’aquesta pàgina.
Responsable: Mònica Garcia· ciporesidencies@cipo.cat
Objectius
Objectiu general:
facilitar un entorn substitutiu de la llar, adequat i adaptat a les necessitats d’assistència al conjunt de les activitats de la vida diària, atenent les necessitats individualitzades de rehabilitació i terapèutiques.
Objectius específics:
- Oferir les eines necessàries als residents per tal que desenvolupin al màxim el seu nivell d’autonomia personal i aconseguir així, un bon nivell de benestar personal i social.
- Fomentar el sentiment de pertinença a un grup, ja que l’habitatge suposa per als residents, la seva vida independent, i en molts casos, la seva vida social.
- Oferir un ampli ventall d’activitats de la vida diària i del lleure.
Serveis bàsics
El Servei d’Acolliment Residencial ofereix els serveis bàsics que estableix la normativa vigent (Decret 318/2006 de 25 de juliol), entre els quals destaquem:
- Allotjament i menjar.
- Acolliment i convivència.
- Atenció o cura personal, supervisió i/o suport a la cura personal i a les activitats de la vida diària tals com: higiene personal, realitzar els àpats, repàs de la roba personal, medicació.
- Atenció a la salut.
- Foment de les relacions de convivència, interpersonals i socials, i de relació amb l’entorn.
- Suport psicopedagògic: programa individual, desenvolupament i manteniment de les activitats de la vida diària, dinamització sociocultural, activitats de lleure.
- Foment del lleure.
- Assessorament i supervisió.
- Assessorament i suport per a la gestió de l’adquisició d’ajuts tècnics.
Horari del servei
El Servei d’Acolliment Residencial és obert 365 dies l’any.
L’horari és el següent:
- de dilluns a divendres, de 16h a 9h del matí
- caps de setmana i festius, obert les 24 hores
Personal d’atenció directa
Les llars-residència de CIPO compten amb un equip de professionals d’atenció directa, format per:
- Directora Tècnica
- Responsable higiènico-sanitari
- Treballador Social
- Monitors
Activitats dels usuaris a la llar-residència
- Activitats dins la llar: higiene, àpats, hàbits, lleure.
- Activitats fora de la llar: sortides, passejades, festes i celebracions, colònies, participació de l’oferta cultural de la ciutat, biblioteques, centres cívics i altres espais comuns.